Ted Baker: neeilinio dizaineriško prekės ženklo istorija
Ted Baker istorija prasidėjo nuo prekybos vyriškais marškiniais Glazge. Nuo pat pradžių jis daug dėmesio skyrė kokybei, detalėms ir į savo darbą inkorporavo ypatingą humoro jausmą: pirmose parduotuvėse kiekvienam nusipirkusiam marškinius kartu buvo siūlomos ir jų valymo paslaugos. Dėl to jis buvo pramintas neeiliniu dizainerišku prekės ženklu. Ši idėja kilo Tedui 1987 metais, kai jis žvejojo. Praėjus metams, pirmoji parduotuvė atsidarė Glazge, po to Mančesteryje ir Notingame. Šiandien jis siūlo platų drabužių, avalynės ir aksesuarų, netgi kvepalų asortimentą. Nuo Lidso iki Liverpulio, nuo Toronto iki Turkijos, nuo Adelaidės iki Abu Dabio, nuo Belgijos iki Beiruto: Tedas užkariavo pasaulio stileivų širdis ir drabužines.
Ray Kelvin: dėmesio vengiantis Ted Baker įkūrėjas
Tačiau Tedas Bakeris nėra realus žmogus. Tai – išgalvotas personažas, prekės ženklo įkūrėjo Rėjaus Kelvino (Ray Kelvin) alter ego. Rėjus niekada nenorėjo tapti prekės ženklo veidu, todėl jį pavadino atsitiktiniu, vieno pokalbio metu paminėtu vardu. Šią atsiskyrėlišką asmenybę retai pavyksta nufotografuoti jam kažkuo – skrybėle, švarku ar net batu – nepridengus pusės veido. O pati kompanija pasiekė neregėtos sėkmės ne nepaisant Rėjaus netradicinio, nepakartojamo stiliaus – o, atvirkščiai, jo dėka. Savotiškas sąmojis, aistra ir maištingas braižas atsispindi visuose jo kūriniuose. Viskas, kas gaminama Tedo Bakerio vardu, turi įpintą Rėjaus asmenybės dalelę. Mada ir stilius yra šio šešiasdešimt ketverių londoniečio, 2011 metais apdovanoto Britanijos imperijos ordinu už indėlį į madą, kraujyje. Jo tėvas turėjo mažą marškinių ir palaidinių fabriką, ir Rėjus dirbo šeimos siuvimo ateljė nuo devynerių metų. 1970-ųjų pradžioje jis pradėjo tiekti moteriškus rūbus parduotuvėms, kol nepastebėjo galimybės specializuotis kokybiškų vyriškų marškinių srityje. Pirmieji metai buvo sunkūs: kartais Rėjus netgi nakvojo ant savo parduotuvių grindų, tačiau nepakartojamas Ted Baker stilius, prašmatnios detalės ir preciziškas dizainas, paskaninti anglišku aristokratiškumu, greitai padarė jį visame pasaulyje žinomu ir vertinamu prekės ženklu.
Ted Baker paslaptis: kaip tapti vienu sėkmingiausių mados ženklų?
Atsakymas: daryti tai, ko nedaro kiti. Apie savo drabužius Rėjus sako: „Triskart geresnis produktas už trigubai mažesnę kainą‟. Kiekvieną sezoną jie siūlo apie 70 skirtingų stilių suknelių. Tai reiškia, kad nuo birželio pradžios iki liepos pabaigos gali vilkėti vis skirtingą suknelę – ir spintoje tebeturėti naujų! Ypatingas dėmesys yra skiriamas detalėms: aukštos kokybės medžiagos, subtilios puošmenos, įmantrūs raštai, Art Nouveau nostalgija, spalvingi ir viliokliški nėrinių intarpai – tai unikalus ir aristokratiškas stilius. Prekės ženklo tarptautinė sėkmė pasiekta be tradicinių reklamos kampanijų. Nes reklama – ištižėliams, sako Rėjus. Kitos kompanijos parodo gražią merginą su bikiniu, tačiau Rėjui rūpi sukurti visapusį, emocinį ryšį su savo klientais, pasiūlyti jiems kažką intelektualesnio nei tiesiog suknelės ir kostiumai. Išskirtinis Ted Baker bruožas – baigiamieji akcentai. Vyrams tai kaklaraiščiai, kostiumo nosinaitės, drąsių spalvų ir raštų kojinės. Moterims – ryškios arba raštuotos rankinės, įmantrūs, rafinuoti vėriniai ir apyrankės. Visa tai – ir dar daugiau! – rasi mūsų internetinėje parduotuvėje.