United Colors of Benetton: maža žalia etiketė, atpažįstama visur ir visada
Kalbėdama apie madą, tikriausiai pagalvoji apie Paryžių, Milaną, Niujorką, Londoną ir Tokiją. Gal dar Romą, Los Andželą, Honkongą ir Maskvą. Bet ar esi girdėjusi apie Italijos miestelį Ponzano Veneto? Šio vos 12 tūkstančių gyventojų turinčio miestelio pavadinimas įsitvirtino mados istorijoje, nes čia gimė Benetton. Kompaniją 1965 metais įkūrė keturi italų šeimos nariai: broliai Luciano, Gilberto ir Carlo ir sesuo Giuliana. Savo originalių idėjų ir strategijų dėka jie palaipsniui pradėjo užkariauti vis didesnę aprangos rinkos dalį. Pirmosiose jų reklaminėse kampanijose dominavo produktas. Tačiau greitai žvilgsniai nukrypo į rasinės integracijos temą, o mados fotografas Oliviero Toscani pradėjo rodyti spalvingus drabužius dėvinčius skirtingų tautybių modelius. 1989 metais atsirado žymusis šūkis „Tutti i colori del mondo‟ („All the colors of the world‟), vėliau virtęs „United Colors of Benetton‟ pavadinimu. Nuo tol šis atpažįstamas žalias stačiakampis lieka kokybės, spalvos, lygybės ir vienybės ženklu.
United Colors of Benetton pasaulis, žmonės ir idėjos
Savo vertybes Benetton perteikia galingose ir nevienareikšmėse reklaminėse kampanijose. Rodydamos derančias ir kontrastingas spalvas, jos įgarsina spalvų darna paremtos harmonijos viziją. Didžiuliuose plakatuose rodomi šokiruojantys vaizdai: nuo AIDS mirštantis aktyvistas Davidas Kirby; ką tik gimęs kūdikis su dar nenukirpta bambagysle; juodas eržilas poruojasi su balta kumele; šviesiaodė, baltapūkė mergaitė apkabina tamsiaodį berniuką, kurio plaukai susukti į šelmiškus ragelius. 2000 metais kompanija pateko į Gineso rekordų knygą už kontraversiškiausią reklamą. O už savo UNHATE kampaniją, kviečiančią pasaulio lyderius ir bendruomenę stoti į kovą su neapykantos kultūra, ji buvo apdovanota 2012 metų Kanų liūtų festivalyje. Plakatuose pavaizduoti besibučiuojantys politiniai ir religiniai pasaulio lyderiai: JAV prezidentas Barakas Obama ir Kinijos lyderis Hu Jintao, Egipto imamas Mohamed Ahmed el-Tayeb ir popiežius Benediktas XVI, Prancūzijos prezidentas Nicolas Sarkozy ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel, Palestinos prezidentas Mahmoud Abbas ir Izraelio ministras pirmininkas Benjaminas Netanyahu. Ką bendro šios šokiruojančios temos turi su megztiniais? Nieko. Bet Benetton privertė žmones susimąstyti ir pradėti kalbėti. Ir iki šiol šis prekės ženklas turi, ką pasakyti, ir dar daugiau parodyti.
Benetton: ypatingas savo spalvingumu, neįkyrus savo ypatingumu
Spalvos, spalvos, spalvos – pirma, kas iškyla prieš akis išgirdus šį pavadinimą. Pagrindiniai šio prekės ženklo elementai: šeima, patogumas ir spalvos. Ši apranga ir aksesuarai yra smagūs, lengvai derinami, nuotaikingi ir patogūs, o jų elegantiška ir santūri estetika persismilkusi sveika socialinio sąmoningumo ir europietiško gyvenimo džiaugsmo doze. Benetton dėvi riedlentininkai ir hipsteriai, įžymybės ir mokslininkai. ABOUT YOU parduotuvėje rasi firminius megztinius, sukneles, sijonus ir prie jų derančius marškinėlius, palaidines ir švarkus, kelnes ir šortus bei viršutinius drabužius – visą Benetton spalvų, idėjų ir dizainų spektrą.